Doprava ZDARMA od 60€!

Všeobecné obchodné podmienky

  1. 1. Všeobecné ustanovenia

     

    1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je obchodná spoločnosť PANAKEIA SK, s.r.o., so sídlom Žabinská 2081/2, 911 05 Trenčín, IČO: 52576418, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, Vložka č. 38795/R (ďalej len "obchodník") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru v online rozhraní obchodníka.

     

    2. Kontaktné údaje obchodníka:

     

    Obchodné meno:PANAKEIA SK, s.r.o.

    Sídlo: Žabinská 20812, 911 05 Trenčín

    IČO: 52576418

    Zápis:zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín,

    Oddiel: Sro, Vložka č. 38795/R

    DIČ: 2121077882

    IČ DPH: SK2121077882

    Prevádzka: Žabinská 2081/2, 91105 Trenčín

    Telefón: +421 948 735 144

    Email: ​panakeia@panakeia.sk

     

    3. Orgán dozoru nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa:

     

    Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

    Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

    Hurbanova 59, 911 01 Trenčín

    Odbor výkonu dohľadu

    tn@soi.sk

    tel. č. 032/640 01 09

    http://www.soi.sk

    http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

     

    4. Obchodník je súčasne prevádzkovateľom online rozhrania prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.zdraviezkopanic.sk (ďalej aj “Internetový obchod“ alebo „Online rozhranie“). Online rozhraním sa vo všeobecnosti rozumie akýkoľvek softvér vrátane webového sídla alebo časti webového sídla alebo aplikácie, prevádzkovaný obchodníkom alebo v jeho mene, a ktorý slúži ako prostriedok umožňujúci prístup spotrebiteľov k jeho tovaru alebo službám.
    5. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom online rozhrania Obchodníka a ktorej bolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky zo strany Obchodníka.
    6. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
    7. Tovary sú hnuteľné veci, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené v online rozhraní Obchodníka (ďalej tiež ako „tovar“).
    8. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva alebo spotrebiteľská kúpna zmluva.
    9. Kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a kupujúcim, za predpokladu, že nejde o spotrebiteľskú kúpnu zmluvu podľa bodu 8 tohto článku.
    10. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim.
    11. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi obchodníkom a každou osobou, ktorá je kupujúcim produktu ponúkaného Obchodníkom prostredníctvom online rozhrania.
    12. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
    13. Zobrazená kúpna cena za tovar zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
    14. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú v online rozhraní. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.
    15. V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu alebo iným zákonom predpokladaným spôsobom.

     

     

    2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

     

    1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára v online rozhraní obchodníka, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
    2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
    3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy.
    4. Obchodník následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o  dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO). Všetky uvedené údaje sú kupujúcemu oznámené tiež ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy a pred odoslaním objednávky zo strany kupujúceho.
    5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
    6. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných informácií, a to o nasledovných informáciách:

     

    a) hlavné vlastnosti tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe tovaru a forme poskytnutia informácií,
    b) obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania obchodníka,
    c) telefónne číslo obchodníka,
    d) predajnú cenu tovaru, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred,
    e) podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť tovar,
    f) existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru,
    g) dĺžku trvania zmluvy,
    h) poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu (§ 11 zákona č. 391/2015 Z. z.) s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov

     

     

    3. Práva a povinnosti obchodníka

     

    1. Obchodník je povinný:

     

    a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
    b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
    c) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).

     

    2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

     

    4. Práva a povinnosti kupujúceho

     

    1. Kupujúci bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou kúpnej zmluvy je povinnosť zaplatiť cenu.
    2. Kupujúci je povinný:

     

    a) prevziať objednaný tovar,
    b) zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.

     

    3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
    4. V prípade neprevzatia tovaru zo strany kupujúceho, zaniká kúpna zmluva dňom, keď sa kupujúcim objednaný tovar, vráti obchodníkovi v dôsledku jeho neprevzatia kupujúcim v odbernej lehote.
    5. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar, a to z dôvodov na strane kupujúceho, je kupujúci povinný, na výzvu obchodníka, nahradiť obchodníkovi škodu, ktorá mu vznikla v dôsledku neprevzatia tovaru zo strany Kupujúceho.

     

    5. Dodacie a platobné podmienky

     

    1. Dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície a doručenia je uvedená pri každom tovare v online rozhraní obchodníka.
    2. Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nedodá vec v dohodnutejlehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
    3. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
    4. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je obchodníkom a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve (ďalej len „Miesto“).
    5. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na dohodnuté Miesto, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
    6. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu obchodníka povereného doručiť tovar.
    7. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru obchodníkom v lehote uvedenej v bode 2. tohoto článku týchto obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa obchodník s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli kupujúcemu účtované ďalšie poplatky.

     

    6. Kúpna cena

     

    1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi obchodníkom a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna cena"). Kúpna cena zahŕňa daň z pridanej hodnoty v zákonom stanovenej výške, pričom táto kúpna cena je uvedená tiež v online rozhraní obchodníka  a je kupujúcemu oznámená ešte pred odoslaním objednávky zo strany kupujúceho.
    2. Ku kúpnej cene tovaru uvedenej v online rozhraní obchodníka budú pripočítané náklady na dodanie tovaru, výška ktorých bude Kupujúcemu oznámená ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy.
    3. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedeným v akceptácii objednávky alebo v online rozhraní obchodníka v čase pred prevzatím tovaru. Náklady kupujúceho na úhradu kúpnej ceny niektorým zo spôsobov podľa predchádzajúcej vety sú uvedené v online rozhraní obchodníka a sú kupujúcemu oznámené ešte pred odoslaním objednávky z jeho strany, pričom kupujúci si sám zvolí, o aký spôsob úhrady kúpnej ceny má záujem.
    4. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
    5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
    6. Spôsob úhrady kúpnej ceny a výška nákladov s tým spojená je uvedená v online rozhraní obchodníka v rámci realizácie objednávky Kupujúcim, pričom voľba závisí od Kupujúceho a uvedené skutočnosti mu sú oznámené ešte pred odoslaním objednávky.

     

    7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

     

    1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
    2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

     

    8. Odstúpenie kupujúceho od zmluvy bez uvedenia dôvodu

     

    1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
    2. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

     

    a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
    c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

     

    3. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy zverejnený v online rozhraní Obchodníka.
    4. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
    5. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
    6. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
    7. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, druh od akého tovaru odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Obchodníkovi z odstupujúcej zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu za tovar na ním uvedené číslo účtu. V opačnom prípade Obchodník vráti spotrebiteľovi platbu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe.
    8. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Ak hodnota tovaru bola znížená v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru (napr. tovar bude poškodený), spotrebiteľ zodpovedá Obchodníkovi za takto vzniknutú škodu. Za zaobchádzanie s tovarom nad rámec zistenia vlastností a funkčnosti tovaru bude považované najmä použitie tovaru vo väčšej miere, než aká je potrebná na zistenie povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru. Za zníženie hodnoty tovaru budú rovnako považované predovšetkým opodstatnené výdavky na uvedenie výrobku do predošlého stavu.
    9. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle tohto článku, znáša náklady navrátenie tovaru Obchodníkovi. To neplatí, ak Obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám.
    10. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Uvedené sa netýka nákladov na vrátenie tovaru, ktoré znáša spotrebiteľ sám za podmienok uvedených v bode 9 tohto článku.
    11. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
    12. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od zmluvy ako dobierka nebudú z našej strany prevzaté. Kupujúcim odporúčame zasielať zásielky doporučene.
    13. Obchodník informuje spotrebiteľa, že nie je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je:

     

    a. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
    b. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    c. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
    d. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    e. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
    f. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
    g. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
    h. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
    i. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

     

    1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
    2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2004 Z. z., ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
    9. Alternatívne riešenie sporov

     

    1. V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

     

    10. Dodanie tovaru bez vád

     

    1. Obchodník je povinný dodať tovar v súlade s uzavretou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád (faktických, právnych).
    2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim. Obchodník zodpovedá tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe (záruka).
    3. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.
    4. Kupujúci je oprávnený predávaný tovar, pred prevzatím prezrieť.
    5. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru spôsobené:

     

    a) charakterom tovaru,
    b) neodborným alebo neoprávneným zásahom do tovaru,
    c) cudzími látkami a tekutinami vniknutými do tovaru,
    d) neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, atď.),
    e) bežným opotrebovaním tovaru.

     

    11. Vytknute vád tovaru

     

    1. Vadu tovaru možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni Obchodníka, u inej osoby, o ktorej Obchodník oboznámil Kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil Kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
    2. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
    3. Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1zákona č. 40/1964 Zb., odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý  Obchodník nemôže ovplyvniť.
    4. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb., nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb.
    5. Ak pred odoslaním objednávky Kupujúceho, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
    6. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
    7. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 6 tohto článku, druhej vety.
    8. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb.) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval.
    9. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar Obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5 zákona č. 40/1964 Zb. Náklady prevzatia tovaru znáša Obchodník.
    10. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovaru väčšej hodnoty, Obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
    11. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorý bola nainštalovaná v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a Kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí Kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka
    12. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.
    13. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb., ak:

     

    a) Obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
    b) Obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 zákona č. 40/1964 Zb.,
    c) Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb.,
    d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
    e) tovar je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    f) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

     

    14. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 13 písm. d) a e) tohto článku, sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru,  povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
    15. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
    16. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 13 tohto článku, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
    17. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
    18. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie tovaru, ktorá bol nainštalovaný v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník tovar v primeranej lehote neodstráni, môže Kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
    19. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal tovar Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
    20. Obchodník vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
    21. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tvaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

     

     

    12. Záverečné ustanovenia

     

    1. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) so spotrebiteľmi, t. j.  fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahuje okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
    2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
    3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v online rozhraní Obchodníka dňa 01.07.2024.

     

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY  UZAVRETEJ

NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROVOBCHODNÍKA

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

 

 

 

PANAKEIA SK, s.r.o.

Žabinská 2081/2, 911 05 Trenčín

IČO: 52576418

 

 

 

Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy, v súvislosti s nasledovným tovarom:

 

...........................................................................................................................................................................

 

Dátum objednania: ...........................................................................................................................................

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa:  .......................................................................................................................

 

Adresa spotrebiteľa: .........................................................................................................................................

 

 

 

V ................................., dňa ...........................

 

 

 

..................................................

Podpis spotrebiteľa

 

 

FAQ - často kladené otázky
Objednávky
Do koľkých dní od zaplatenia objednávky ju expedujete?

S radosťou Vám oznamujeme, že ak nám vašu objednávku doručíte do 14:00, v ten istý deň ju pre vás pripravíme k odoslaniu. Snažíme sa byť čo najrýchlejší, aby ste svoj balíček dostali bez zbytočného čakania. Tešíme sa na vašu objednávku a dúfame, že vás naša promptnosť poteší.

Chcem vyplatiť objednávku prevodom, ale nenašiel som potrebné údaje na úhradu. Ako mám postupovať?

Pokiaľ by ste chceli vašu objednávku uhradiť prevodom, žiadame Vás aby ste sa s nami spojili. Neváhajte nás kontaktovať na telefónnom čísle +421 948 735 144, prípadne nám napíšte na e-mail zdraviezkopanic@zdraviezkopanic.sk. Hneď ako nám dáte vedieť, pripravíme a zašleme vám zálohovú faktúru s potrebnými informáciami k úhrade. Tešíme sa na vašu spoluprácu a sme tu pre vás, aby sme vám vždy vyšli v ústrety.

Objednávku som už vytvoril/a, ale chcel by som dodatočne pridať alebo odobrať tovar. Je to možné?

Samozrejme, vašu požiadavku na zmenu objednávky je možné vybaviť. Ak by ste chceli do objednávky niečo pridať alebo z nej niečo odstrániť, neváhajte nás kontaktovať. Sme tu pre vás na telefónnom čísle +421948735144 alebo nás môžete pohodlne dosiahnuť aj prostredníctvom e-mailu na adrese zdraviezkopanic@zdraviezkopanic.sk. Tešíme sa na vašu spätnú väzbu a radi vám pomôžeme s akýmikoľvek úpravami vašej objednávky.

Dá sa tovar objednať aj telefonicky?

Samozrejme, neváhajte nás kedykoľvek zavolať na telefónne číslo +421948735144. Radi Vám poskytneme potrebné informácie, poradíme s výberom tovaru a pomôžeme vytvoriť objednávku priamo po telefóne. Tešíme sa na Váš hovor!

Ponúkate aj veľkoobchodnú spoluprácu?

Samozrejme, radi Vám ponúkneme možnosť veľkoobchodnej spolupráce. Pre bližšie informácie a dohodnutie podrobností nás neváhajte kontaktovať. Môžete nám zaslať e-mail na adrese albi@zdraviezkopanic.sk, alebo nás môžete priamo zavolať na telefónne číslo +421915552518. Tešíme sa na našu budúcu spoluprácu!

Produkty
Akú majú vaše produkty dobu spotreby?

Naše produkty sú vyrábané s láskou a pozornosťou, pričom dbáme na to, aby sme ich vytvárali v malých šaržiach. Týmto spôsobom zabezpečujeme ich maximálnu čerstvosť a kvalitu. Trvanlivosť našich produktov sa líši v závislosti od ich zloženia. Produkty obsahujúce vodnú zložku, ako sú napríklad denné krémy, sú určené na spotrebu do 12 mesiacov od otvorenia. Na druhej strane, výrobky bez vodnej zložky, ako sú telové oleje či balzamy, si zachovávajú svoje vlastnosti až po dobu 24 mesiacov. Veríme, že si náš prístup a starostlivosť o kvalitu výrobkov obľúbite a budú Vám slúžiť k plnej spokojnosti.

Ako mám vašu kozmetiku skladovať?

Chcete vedieť, ako najlepšie uchovávať našu kozmetiku, aby vám dlho slúžila v najlepšej kondícii? Pre vaše pohodlie sme na obal každého nášho produktu umiestnili sekciu "Skladovanie", kde nájdete všetky potrebné informácie. Odporúčame vám, aby ste sa týmto pokynom riadili, aby vaša kozmetika zostala čo najdlhšie svieža a účinná. Ak máte akékoľvek otázky ohľadom skladovania, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi vám pomôžeme!

Odkiaľ pochádzajú suroviny, ktoré používate na výrobu kozmetiky?

Naše kozmetické produkty sú vytvorené z kvalitných surovín, ktoré primárne získavame z rôznych častí Európy. Dôvod je jednoduchý – Slovensko, hoci je našou domovinou, nemá vždy dostupné tie aktívne látky, ktoré sú potrebné pre vysokú kvalitu našej kozmetiky. Napriek tomu, vždy keď máme príležitosť podporiť lokálnych dodávateľov a získať potrebné ingrediencie priamo z domáceho prostredia, s radosťou tak urobíme. Veríme v silu miestnej spolupráce a snažíme sa byť verní tomuto princípu, kedykoľvek to len je možné.

Je vaša kozmetika testovaná na zvieratách?

Zaujíma vás, či sa naša kozmetika testuje na zvieratách? S radosťou vám môžeme potvrdiť, že ani suroviny, ani konečné výrobky našej značky nie sú počas žiadnej fázy výrobného procesu testované na zvieratách. Záleží nám na dobrej pohode všetkých živých bytostí a snažíme sa o to, aby naša kozmetika bola nielen kvalitná, ale aj eticky nezávadná.

Platba a doručenie
Aká je výška poštovného?

Chcete vedieť, koľko budete platiť za poštovné? Cena za doručenie vašej zásielky sa líši v závislosti od toho, ktorú prepravnú službu si zvolíte. S kuriérskou službou GLS vás poštovné vyjde na 3,50 €, zatiaľ čo pri využití služieb Zásielkovne to bude 4,50 €. Máme pre vás však skvelú správu! Ak u nás nakúpite tovar v hodnote nad 60 €, poštovné neplatíte. Doručenie vašej objednávky bude úplne zdarma!

Kedy dostanem svoju objednávku?

Sme tu, aby sme vám objednávku doručili v čo najkratšom možnom čase – a naše pozitívne recenzie na Heureke sú toho dôkazom. Zvyčajne vašu objednávku expedujeme do 48 hodín od jej zaplatenia alebo potvrdenia dobierky. Sme tu pre vás a tešíme sa, že vám môžeme čo najskôr priniesť vaše vytúžené produkty.

Je možný aj osobný odber?

Samozrejme, môžete si svoju objednávku vyzdvihnúť osobne, avšak je potrebné ju predtým uhradiť. Tešíme sa na vašu návštevu na adrese Žabinská 2, 911 05 Trenčín, kde si môžete prísť pre svoj balíček. Sme tu pre vás každý pracovný deň od 8:00 do 16:00. Tešíme sa na stretnutie s vami!

Posielate objednávky aj do Českej republiky a zahraničia?

Samozrejme, s radosťou expedujeme objednávky aj do Českej republiky a ostatných krajín Európy. Pri realizácii vašej objednávky jednoducho zvoľte cieľovú krajinu v sekcií pre výber spôsobu dopravy. Upozorňujeme, že pre zásielky smerujúce mimo územia Slovenska je potrebné objednávku zaplatiť vopred. Tešíme sa na vašu objednávku a veríme, že budete s našimi službami spokojní.

Prírodná kozmetika PANAKEIA
Čo je to PANAKEIA?

Ste zvedaví, kto sa skrýva za menom PANAKEIA? Táto krásna grécka bohyňa je symbolom liečiteľského umenia a je známa ako "všeliečiteľka". Je inšpiráciou pre našu rodinnú značku, ktorú sme s láskou a úctou k tradičným hodnotám zdravia a harmónie pomenovali práve po nej. Veríme, že ako Panakeia kedysi prinášala uzdravenie a nádej, aj naše produkty prinesú do vášho života viac zdravia a pohody. Pridajte sa k nám a objavte kúzlo starovekého umenia liečby v modernom šate!

Vyrábate kozmetiku doma?

Je dôležité vedieť, že domáca výroba kozmetických produktov nie je v súlade so zákonom, pokiaľ neprebieha v akreditovaných priestoroch alebo laboratóriách. Predstavte si, že by sa kozmetika tvorila v bežnej kuchyni, kde sa len pred chvíľou pripravovali pokrmy. Určite by to nebolo príjemné, ani hygienické, však? Preto sme hrdí na to, že naša kozmetika pochádza z profesionálneho prostredia. Všetky naše produkty sú vyrábané s láskou a precíznosťou vo vlastnej výrobni v Trenčíne, kde dbáme na najvyššie štandardy kvality a čistoty. Veríme, že si našu starostlivosť o kvalitu a bezpečnosť vážite rovnako ako my.

Starostlivosť o pleť
Ako vyzerá základná starostlivosť o pleť?

V prvom rade by ste mali vedieť, aký máte typ pleti a zohľadniť samozrejme aj vek Základom vašej každodennej rutiny by malo byť takéto poradie 1.čistenie pleti 2. tonizácia pleti 3. ľahké hydratačné sérum 4. hydratácia pleti/ochrana/regenerácia pleti Ak sa líčite, samozrejmosťou je ďalší samotný krok a tým je odlíčenie. Ak už máte osvedčený a v správnom poradí zaužívaný každodenný rituál, môžete svoju každodennú rutinu rozšíriť o produkty zamerané na daný problém(akné, vrásky, pigmentové škvrny). Doba používania produktov , aby sa vám osvedčil je minimálne 6 týždňov.

Ako sa starať o problematickú pleť?

Základom starostlivosti o problematickú a mastnú pleť so sklonom k začervenaniu, akné je pravidelné čistenie s produktami na to určenými, s obsahom protizápalových a upokojujúcich zložiek v podobe hĺbkovo čistiacich masiek, odličovacích olejov či gélov. V dôsledku nadprodukcie kožného mazu dochádza k upchatiu pórov, k tvorbe čiernych bodiek, akné a zápalom. Pravidelné čistenie pleti je ten správny krok ako začať pleť ošetrovať už počas umývania. Ďalším krokom a veľmi dôležitým je tonizácia pleti, kde môžete zvoliť pleťové tonikum práve na to určené alebo kvetovú či bylinnú vodu. Tonizáciou dodáte do pleti aktívne látky a pripravíte ju na vstrebanie účinných látok v nasledujúcom kroku. Následne môžete naniesť na pleť pleťový krém určený na ošetrenie mastnej , problematickej pleti alebo pleťové sérum. Lokálne viete na vyrážky a akné tiež aplikovať potrebné zložky v podobe gélov či rollonov a to najlepšie na noc.

Aké produkty sú vhodné na problematickú, mastnú pleť? Je vhodná aj pre teenagerov?

Čo sa týka výberu produktov na mastnú, problematickú či aknóznu pleť, siahnuť by ste mali po prípravkoch obsahujúcich protizápalové a upokojujúce ingrediencie pre dosiahnutie želaného efektu a tým je zdravšia pleť. Vynikajúce produkty na ošetrenie takejto pleti sú s obsahom prírodnej látky Blue tansy-prírodný modrý olej s chamazulénom, ktorý má naozaj silné protizápalové účinky, redukuje začervenanie a vyrovnáva hladinu mazu vo vašej pleti. Dračia krv je takisto skvelým pomocníkom v boji proti akné, mastnej a dokonca aj zmiešanej pleti vďaka svojím antibakteriálnym, protiplesňovým, regeneračným a protizápalovým účinkom. Všetky naše produkty určené na ošetrenie tohto typu pleti nájdete v kategórii mastná a problematická pleť. Všetky naše produkty môžu používať aj teenageri vďaka čisto prírodnému zloženiu.

Je dôležitá tonizácia pleti?

Tonizácia pleti by mala byť neoddeliteľná súčasť vašej starostlivosti o pleť. Začlenenie pleťových toník dokáže efektívne zlepšiť stav aj zdravie pleti a riešiť niektoré špecifické problémy ako je anti-aging, rovnováha či zapálené časti pokožky a na druhej strane vám pomôžu s hydratáciou , vyživením a dokonca zjednotením pleti. Pleťové toniká sa používajú ako následný krok po čistení pleti.Na pleťové tonikum môžete naniesť váš obľúbený pleťový krém či sérum.

Prečo je dôležitá správna postupnosť produktov pri ošetrovaní pleti?

Poradie pleťových produktov pri starostlivosti o pleť zohráva veľkú úlohu a to z dôvodu vyťaženia aktívnych látok pre efekt zdravšej a krajšej pleti. Poradie pri skincare rutine by malo vyzerať takto: 1.čistenie pleti, kedy je pleť čistá a pripravená na absorbovanie látok 2.tonizácia pleti, kedy ju dočistíte, zvlhčíte a pripravíte na absorpciu aktívnych látok 3. ľahké pleťové séra-prednosť má vždy produkt s ľahšou konzistenciou a preto sú vhodné séra na vodnej či gélovej báze 4.očný krém /denný alebo nočný/ 5. denný krém, následne ochrana SPF, make-up a pri večernej skincare rutine nočný krém Pri večernej rutine pred prvým krokom pleť odlíčime a na záver použijeme pleťové olejové sérum alebo pleťový olej pre lepší efekt a riešenie pleťových požiadaviek.

Aký je rozdiel medzi ľahkými hydratačnými a olejovými sérami?

Ľahké hydratačné séra sa používajú na tonizovanú pleť, vďaka svojej jemnej a ľahkej textúre sa okamžite vstrebajú a dodajú pleti potrebnú hydratáciu alebo aktívnu zložku, na ktoré je účelovo vytvorené. Naopak, pleťové olejové séra sa používajú ako posledný krok vašej každodennej rutiny , na ľahký pleťový krém a tak uzamknú všetky aktívne látky a aj vlhkosť v pleti. Náš tip: ak trpíte veľmi suchou pleťou, môžete primiešať pár kvapiek vášho obľúbeného olejového séra aj do nočného krému a tak aplikovať.

Kedy mám naniesť pleťové olejové sérum alebo pleťový olej?

Pleťové olejové séra obsahujú molekuly rôznych veľkostí , ktoré podporujú fungovanie povrchového lipidového plášťa pod povrchom pleti. Preto je najefektívnejšie použiť sérum na baze oleja alebo pleťový olej ako záver vášho ošetrenia. Pleťové olejové sérum môžete podľa potreby použiť aj pri rannej starostlivosti, avšak musíte vyčkať dostatok času pre jeho vstrebanie . Hlavným cieľom olejových produktov je vyživenie a posilnenie ochrannej bariéry, uzamknutie vlhkosti , omladenie a prevencia pleťových problémov rôzneho druhu., napr. hyperpigmentácia. Pleťové olejové séra sú koncentrované zmesi prírodných olejov, rastlinných výťažkov, vitamínov Existujú aj nočné pleťové séra vyvinuté priamo na nočné ošetrenie a svojím zložením dokážu nahradiť nočnú starostlivosť. Tá istá postupnosť nanášania platí aj pri pleťových produktoch.

Aké má účinky Retinol a môžem s ním ísť na slnko?

Retinol, bežne známy ako vitamín A je vysoko účinná zložka v boji proti vráskam, stimuluje syntézu kolagénu v pleti, pigmentácii, redukuje výskyt jaziev po akné, regeneruje pleť, podporuje jasnejšiu a jednotnejšiu pleť. Prípravky s obsahom Retinolu sa používajú na nočné ošetrenie, pretože nie je vhodný pri styku so slnečným žiarením. Ráno by ste mali vyčistiť pleť od zvyškov retinolu z večerného ošetrenia a použiť denný pleťový krém s SPF. Retinol je však aj skvelý parťák s vitamínom C. Ak chcete jeho účinky zvýšiť a dopriať vašej pleti to najlepšie, zaraďte do vašej starostlivosti ráno denný krém alebo pleťové sérum s vitamínom C .V ponuke máme Kopaničiarsku žehličku s vitamínom C alebo pleťové sérum pleťový krém Magic Nature. Naše produkty Panakeia obsahujú vysoko stabilný v oleji rozpustný ester vitamínu C. Má vynikajúcu penetráciu do pokožky a v dôsledku toho ponúka zvýšenú ochranu proti UV. Keď je pokožka vystavená UV žiareniu zo slnka, dochádza k produkcii voľných radikálov a tie poškodzujú membrány buniek pokožky a aktivujú enzýmy, ktoré rozkladajú kolagén a elastín.

Umývajú sa pleťové prípravky na čistenie po aplikácii?

Samozrejme, všetky produkty určené na čistenie pleti ako sú hľbkovo čistiace balzamy, cleansing balmy, odličovacie oleje, multifunkčné balzamy, čistiace gély a peny treba po aplikácii a následnom pôsobení umyť vlažnou vodou. Budete mať za sebou prvý krok vašej každodennej rutiny a môžete pokračovať v tonizácii a vrstvení aktívnych pleťových produktov.

Treba použiť ešte iný produkt na pleť po odlíčení dvojfázovým odličovačom alebo iným produktom na odlíčenie?

Samotné odličovanie či už dvojfázovým odličovačom alebo iným odličovacím produktom je samotným krokom pri večernej skincare rutine. Ak už máte odlíčený make-up, špirálu aj pery, nasleduje čistenie pleti, tonizácia a aplikovanie pleťových sér a krémov v postupnosti od najľahšej po olejovú textúru.

Kedy budem vidieť výsledky po začatí používania produktu?

Po týždni používania pleťového produktu určite neuvidíte želaný efekt a ani na trhu nenájdete taký produkt, ktorý by splnil takéto vaše očakávanie. Prečo? Na to, aby mohli pleťové či telové produkty ukázať, čo vedia a ako fungujú nestačia dni. Ak bojujete s daným problémom možno aj roky, netreba očakávať výsledky po pár dňoch . Dôležitá je preto dôkladná pravidelnosť a trpezlivosť. Niektoré produkty potrebujú niekoľko týždňov, dokým dokážu zmierniť problém a iné zasa vedie mať okamžitý účinok. Ako príklad si môžeme uviesť ovocné AHA kyseliny , ktoré potrebujú až niekoľko mesiacov pre viditeľný efekt. Čo sa týka pocitu hydratácie, sú na výber naozaj produkty, ktoré okamžite zreteľne dodajú pleti pocit sviežosti. Naopak ,ak riešite problém s pigmentovými škvrnami, môže to byť otázka pár mesiacov ale určite sa netreba vzdávať. Zlatou strednou cestou sú vhodne zvolené pleťové prípravky, pravidelnosť a trpezlivosť.

Čo s pigmentovými škvrnami? Ktorý produkt si mám vybrať?

Pigmentové škvrny a fľaky sa objavujú v každom veku. Najlepším krokom ako sa im vyhnúť je prevencia vo forme silných antioxidantov ako je vitamín C alebo astaxantín ako podpora ochrany pred UV žiarením. Takisto treba do každodennej starostlivosti zaradiť pleťové prípravky s SPF, ktoré by ste mali na pleť naniesť ešte pred použitím make-upu. Ak už pigmentové škvrny máte, vhodné by bolo sa zamerať na dlhodobú a poctivú elimináciu s vhodnými produktami. Základným krokom je opäť pravidelné čistenie a jemný peeling..K čisteniu pleti môžete použiť aj konjakovú špongiu, ktorá šetrne odstráni z pleti zvyšky balzamu a zároveň pleť jemne premasíruje. . Šípkový olej, Opunciový olej, Bakuchiol, Retinol, ovocné AHA kyseliny – tieto všetky zložky pomáhajú v boji proti pigmentovým škvrnám a mali by ste ich hľadať v zložení produktov určených na riešenie pigmentových škvŕn.

Viete odporučiť niečo na jazvy po akné?

Jazvy po akné nie je možné úplne odstrániť, ale je možné výrazne ich obmedziť a zjemniť, aby boli menej viditeľné. Dôležité je predchádzať tvorbe jaziev po akné a to tým, že nebudete vyrážky vytláčať a ani inak do nich zasahovať. Pravidelná hydratácia pleti zaistí lepšie hojenie , skvelou voľbou je aj kolagén. AHA a BHA kyseliny podporujú exfoliáciu a následnú regeneráciu pleti, zlepšujú celkový vzhľad jaziev po akné. Pleťové séra s vitamínom C, alebo aj vitamín E rozjasnia pleť a napomôžu zosvetliť tmavé fliačiky , napomáhajú regenerácii. Veľmi nápomocný vie byť šípkový a ricínový olej, aloe vera a v neposlednom rade bakuchiol a retinol. Všetky tieto účinné zložky pomáhajú pleti s nedokonalosťami, ale chce to naozaj trpezlivosť a dôslednosť.

Tinktúry
Môžu tinktúry užívať aj deti?

Čo sa týka užívania tinktúr pre deti, malo by byť na etikete napísané odporúčané dávkovanie pre deti. Ak tam nie je a je napísané, že je nevhodné pre deti, neodporúčame tinktúry podávať deťom. V prípade potreby môžete užívanie tinktúr prekonzultovať s ošetrujúcim lekárom a ten vám vie odporučiť , či je vhodné užívanie tinktúry a aké je vhodné dávkovanie.

Koľko tinktúr môžem kombinovať?

V našom e-shope nájdete bylinné tinktúry, vymacerované prevažne z častí alebo celých bylín. Pri tomto type tinktúr, pokiaľ sa nejedná o tinktúry vyrobené z púčikov rastlín( gemnoterapia) môžete naraz kombinovať 2-3 jednozložkové tinktúry. Tinktúry by sa mali užívať aspoň pol hodinku pred jedlom a s odstupom medzi sebou aspoň 10 minút podľa určeného dávkovania na etikete.

Starostlivosť o vlasy
Aké produkty mi pomôžu pri nadmernom vypadávaní vlasov?

Nadmerné Vypadávanie vlasov môže mať rôznu príčinu a medzi najčastejšie príčiny patrí dedičnosť, hormonálna nerovnováha u žien aj mužov, nedostatok vitamínov a minerálov, oslabená funkcia obličiek, nadmerný stres či ročné obdobia(jar, jeseň) Na prvom mieste by ste si mali doplniť vitamíny skupiny B, D, E,zinok,biotín,železo a dodržiavať zdravšiu stravu, ktorá je bohatá na ovocie aj zeleninu, orechy, rôzne semená. U žien s hormonálnou nerovnováhou pri nadmernom vypadávaní vlasov odporúčame tinktúru Ceres a vo všeobecnosti by ste mali siahnuť po Žihľave dvojdomej. Môžete ju kombinovať aj vnútorne spolu s prípravkami na vonkajšie použitie. Nadmernému vypadávaniu vlasov viete zabrániť aj správnou starostlivosťou spolu s vhodnými vlasovými prípravkami . Výborné na podporu rastu vlasov a zabráneniu vypadávania je set Regebasil. Prírodné šampóny z chmeľu a lopúchu a takisto aj vlasové séra a toniká vedia byť veľmi nápomocné pri riešení tohto problému a vlasy vám pravidelným používaním spevnejú , zhustnú a zabraňujú vypadávaniu.

Starostlivosť o očné okolie
Aký produkt je vhodný na kruhy a vačky pod očami?

Jedným z faktorov, ktoré spôsobujú vačky či kruhy pod očami je aj vek, pretože s pribúdajúcimi rokmi sa pokožka okolo očí stenčuje. Včasná a dôkladná starostlivosť o toto okolie je veľmi dôležitá a dokážete predchádzať výrazným vráskam či kruhom. V ponuke máme šípkový očný balzam Štramanda, ktorý zlepšuje vzhľad jemných vrások, výborne hydratuje a osviežuje očné okolie. Ak vás trápia kruhy a vačky pod očami, siahnite po očnom balzame Dovi dopo monokle, ktorý vďaka svojej receptúre spomaľuje starnutie pokožky okolo očí, rozžiari pokožku, redukuje tmavé kruhy a má anti-age efekt.